EXTRA AJÁNLÓ

Hogyan lehet leszokni a dohányzásról kara segítségével. Dohányzás | fikszpontegyesulet.hu

Dohányzás Készüljünk fel a leszokásra!

videó hogyan lehet önállóan leszokni a dohányzásról

Sokan mondják, hogy a dohányzás csak egy rossz szokás és akaraterővel könnyű leküzdeni. Azonban saját, illetve környezetünk tapasztalatai alapján bizonyára tudjuk, hogy a dohányzásról nehéz leszokni.

A dohányzás során fizikai függőség alakul ki, melyet a nikotin hoz létre. Ugyanakkor azt is megfigyelhetjük a dohányosokon, hogy jellemző szokásokat tesznek magukévá. Ilyen értelemben mind a rossz szokás, mind a függőség igaz a dohányzásra.

A dohányzás tanult viselkedés.

Mekkora támogatást szerzett a CHERRISK-en a Dr. Szondy Klára Alapítvány az egészségügyi dolgozókért

A leszokás is olyan folyamat, amit tanulni kell, ugyanúgy, ahogy korábban megtanulta a dohányzást is. A legújabb megközelítések a viselkedésváltozás transzteoretikus modellje szerint a leszokást egy felfelé ívelő spirálként jelenítik meg, ahol a visszaesés a leszokási tanulási folyamat része lehet. A leszokás hosszú folyamat, és nem ér véget azzal, hogy valaki leteszi a cigarettát.

érzés amikor leszokott a dohányzásról fórum

Ráadásul a már leszokott dohányosnál is előfordul, hogy évek múltán ismét visszaesik, és ismét dohányozni kezd. A leteszemacigit. A program négy pillérre épül: ismerjük meg a saját dohányzási szokásainkat, készüljünk fel hogyan lehet leszokni a dohányzásról kara segítségével cigaretta letételére és az ezzel járó nehézségekre, tűzzük ki a leszokás a Függetlenség napját, előzzük meg a visszaesést és készüljünk fel a tartós cigaretta nélküli életre!

Dohányzásról való leszokás

Tippek a leszokáshoz Gyűjtse össze a leszokás mellett szóló érveket! Számítsa ki, mennyibe kerül Önnek a dohányzás! Vezessen dohányzási naplót, hogy tudja, milyen helyzetekben dohányzik!

leszokni a dohányzásról mágneses vélemények

A dohányzást kiváltó körülmények esetén alkalmazzon relaxációs módszereket! Tűzze ki a Függetlenség napját! Tájékoztassa leszokási szándékáról hozzátartozóit, kérje segítségüket!

gyógyszer a cigarettára a ruhákon

Keressen támogatókat a környezetében! Aggodalmai eloszlatása céljából kezdjen el aktívan sportolni, változtasson táplálkozási szokásain! Készüljön fel a megvonási tünetekre!

Egy dohányost nem lehet két mondattal leszoktatni

Távolítsa el a dohányzásra emlékeztető tárgyakat és ingereket hamutartórendezze át azokat a helyiségeket, ahol dohányozni szokott! Jutalmazza meg magát rendszeresen, mert megérdemli! Vegye észre a leszokás kedvező hatásait!

segítség nélkül hagyja abba a dohányzást

Készüljön fel a váratlan helyzetekre és a kihívásokat jelentő társas helyzetekre! A leszokáshoz további információkat, önkitöltő kérdőíveket, segédanyagokat talál a leteszemacigit.

Amennyiben úgy érzi, hogy személyes segítségre van szüksége, forduljon az Egészségpszichológiai Konzultációs Szolgálathoz! Forrás: leteszemacigit.

éjszaka leszokott a verejték dohányzásáról